Alles voor de klant

 
bpost verbindt mensen

bpost speelt een belangrijke rol in het leven van zijn klanten. Net daarom stellen we alles in het werk om hen zo goed mogelijk te helpen - en om hun verwachtingen zelfs te overtreffen. Of het nu gaat om het thuis ontvangen van een zending of een bezoekje aan het postkantoor: bpost wil elke ervaring zo aangenaam mogelijk maken. Diezelfde klantgerichtheid leggen we ook intern aan de dag: we willen onze bpost-collega’s optimaal ondersteunen.

De klant eerst

“Mijn klant, onze toekomst” is het motto van ons interne project rond klantentevredenheid. We willen onze klanten het leven aangenamer maken, zodat ze bpost vertrouwen en voor ons blijven kiezen.

“Mijn klant, onze toekomst” is het motto van ons interne project rond klantentevredenheid. We willen onze klanten het leven aangenamer maken, zodat ze bpost vertrouwen en voor ons blijven kiezen.
 
Een aangetekende zending thuis ontvangen, een pakket afgeven in het postkantoor, informatie zoeken op onze site, onze klantendienst bellen met een dringende vraag, een contract sluiten voor een direct mailing … er zijn zoveel momenten die de tevredenheid van onze bpost-klanten bepalen.
 
Het is aan ons om die momenten bijzonder te maken, om ervoor te zorgen dat klanten ons vertrouwen en voor ons blijven kiezen. Elke collega moet zijn of haar job dan ook zo goed mogelijk doen, zodat bpost bekendstaat als een bedrijf dat woord houdt.
 
Trouwe klanten die ons aanraden, daar doen we het voor. 

GOOLDA

Een klantencontact is vaak het moment van de waarheid. Zo’n contact bepaalt meer dan eens je bedrijfsimago. bpost-collega’s die met klanten in contact komen, volgen dan ook zes belangrijke stappen. Die worden samengevat in het letterwoord GOOLDA: Groeten, Oogcontact, Oplossing aanbieden, Lach, Danken, Afscheid nemen.

Een klantencontact is vaak het moment van de waarheid. Zo’n contact bepaalt meer dan eens je bedrijfsimago. bpost-collega’s die met klanten in contact komen, volgen dan ook zes belangrijke stappen. Die worden samengevat in het letterwoord GOOLDA: Groeten, Oogcontact, Oplossing aanbieden, Lach, Danken, Afscheid nemen.
 
Klanten zijn voor bpost van onschatbare waarde. En dat willen we hen duidelijk maken. We maken elke contactmoment bijzonder door de ‘GOOLDA’-stappen te volgen. Zodat de klant tevreden afscheid neemt en met een gevoel van vertrouwen voor bpost blijft kiezen.
 

  • G staat voor Groeten: elk onthaal begint met een vriendelijke begroeting.
  • O staat voor Oogcontact: we kijken onze klant aan als een professionele gesprekspartner.
  • O staat voor Oplossing aanbieden: we bieden klanten producten en diensten aan die hen voorthelpen. 
  • L staat voor Lach: een sterk teken van klantgerichtheid.
  • D staat voor Danken: we tonen onze waardering voor het feit dat de klant bpost kiest.
  • A staat voor Afscheid nemen: de beste basis voor een langetermijnrelatie.